ژورنال اصلی Monografie Naukowe, Tom II

download pdf Informacja Wojska Polskiego : 1943-1957, دانلود Informacja Wojska Polskiego : 1943-1957,Zbigniew Palski, کتاب های Zbigniew Palski,Warszawa : Agencja Wydawnicza "CB, 2016., لیست کتاب های Warszawa : Agencja Wydawnicza "CB, 2016.,WorldCat, کتاب های WorldCat

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار گوناگون رودخانه‌ای که به دلایلی نامعلوم می‌جوشد!

اگر به تیتر خبر دقت کرده باشید، احتمالا حدس می زنید که آخر این سفر چگونه بوده هست. رودخانه ی جوشان واقعا نمی جوشد، چون اگر اینگونه بود مطمئنا تبخیر شده است بود؛

رودخانه‌ای که به دلایلی نامعلوم می‌جوشد!

رودخانه ای که به دلایلی نامعلوم می جوشد!

عبارات مهم : تبدیل

اگر به تیتر خبر دقت کرده باشید، احتمالا حدس می زنید که آخر این سفر چگونه بوده هست. رودخانه ی جوشان واقعا نمی جوشد، چون اگر اینگونه بود مطمئنا تبخیر شده است بود؛ ولی دمای آب این رودخانه نزدیک به جوش و در حد ۹۳ درجه ی سلسیوس است و در روز اندکی نیز عوض کردن می کند.

به گزارش تابناک باتو، زیاد افسانه هایی که در کودکی شنیده ایم، اندک اندک به باور اجتماعی تبدیل می شوند، به گونه ای که در این باره، یک زمین شناس نیز گویا نتوانسته داستانی که در کودکی شنیده، از ذهنش بیرون کند و در نهایت این داستان منجر به کشف شدن رودخانه ای جوشان شده است است!

«آندرس روزو» دانشمند، بزرگ شده است در لیمای پرو، در کودکی قصه ای از زبان پدربزرگش می شنود؛ قصه ای از شهری مفقود و باستانی که طلاهای بسیاری زیر جنگل هایی که جای آن شهر را گرفته پنهان شده است و رودخانه ای مرموز و جنجالی که ماجراجویان به سرکردگی روزو به دنبال کشف آن پا به راه نهادند. البته که گنجینه هایی از طلا یافت نشد؛ ولی یافتن تکه ای از این قصه ذهن دانشمند ما را رها نکرد. هنگامی که که همکاران وی از او درخواست کردند تا نقشه هایی را که جهت انتشار آماده بودند بررسی کند، متوجه چشمه های آب گرمی شد که به هیچ وجه در معرض فعالیت های آتشفشانی قرار نداشتند؛ به خاطر آوردن قصه های پدربزرگ همان و قدم نهادن به منطقه همان.

رودخانه‌ای که به دلایلی نامعلوم می‌جوشد!

اگر به تیتر خبر دقت کرده باشید، احتمالا حدس می زنید که آخر این سفر چگونه بوده هست. رودخانه ی جوشان واقعا نمی جوشد، چون اگر این گونه بود مطمئنا تبخیر شده است بود؛ ولی دمای آب این رودخانه نزدیک به جوش و در حد ۹۳ درجه ی سلسیوس است و در روز اندکی نیز عوض کردن می کند. این دما جهت پر کردن فضا با بخار آب، جهت کشتن حیواناتی که اتفاقی درون آب رودخانه سقوط می کنند یا جهت تبدیل شدن رودخانه به محلی مذهبی جهت بومیان منطقه کفایت می کند. تصور اینکه وجود این رودخانه سرچشمه افسانه هایی از ماجراجویی های حماسی و شهرهای مفقود شده است هست، سخت نیست.

اگر به تیتر خبر دقت کرده باشید، احتمالا حدس می زنید که آخر این سفر چگونه بوده هست. رودخانه ی جوشان واقعا نمی جوشد، چون اگر اینگونه بود مطمئنا تبخیر شده است بود؛

آنچه مسئله می نماید این است که علت داغی این آب را بیان کنیم. یک نظریه این بود که علت می تواند فعالیت های آتشفشانی یا جریان مواد آن زیر رودخانه باشد که البته به زودی رد شد، چون اصلا آتشفشانی در آن منطقه وجود ندارد. علت دیگر می توانست فاجعه ای انسانی باشد. به عنوان نمونه اگر یک شرکت نفتی نزدیک آن رودخانه زنجیره ای از تصویر العمل هایی شیمیایی زیر زمین ترتیب داده باشد، این دمای اوج قابل توجیه بود. این نیز رد می شود، چون سابقه ی این رودخانه ی جوشان در منابع اسپانیایی به صدها سال پیش بازمی گردد. تنها نظریه ی باقی مانده این که جریان آب آن از اعماق بسیار پایین و شاید نزدیک به هسته ی زمین شروع می شود؛ جایی که دما بسیار بالاست. توجیهات این نظریه نیز در مجامع علمی راضی کننده نیستند؛ ولی بهتر از نظریه ی وجود تصویر العمل هایی زنجیره ای شیمیایی چند صد ساله هست. با وجود این، هیچ کس هنوز نمی داند علت دمای بالای آب این رودخانه چیست!

واژه های کلیدی: تبدیل | رودخانه | اخبار گوناگون

رودخانه‌ای که به دلایلی نامعلوم می‌جوشد!

رودخانه‌ای که به دلایلی نامعلوم می‌جوشد!


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار