ژورنال اصلی Monografie Naukowe, Tom II

download pdf Informacja Wojska Polskiego : 1943-1957, دانلود Informacja Wojska Polskiego : 1943-1957,Zbigniew Palski, کتاب های Zbigniew Palski,Warszawa : Agencja Wydawnicza "CB, 2016., لیست کتاب های Warszawa : Agencja Wydawnicza "CB, 2016.,WorldCat, کتاب های WorldCat

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اجتماعی اعتراف به لابي‌گري در گزینش شهردار

شورای شهر بعد از خروج دو شهردار منتخب خود از بهشت، این بار در وهله نخست اقدام به بررسی اوضاع 30 گزینه کرد و سپس از میان این 30 نفر، 13 نفر براي كانديداتوري اعلا

اعتراف به لابي‌گري در گزینش شهردار

اعتراف به لابي گري در گزینش شهردار

عبارات مهم : ایران

شورای شهر بعد از خروج دو شهردار منتخب خود از بهشت، این بار در وهله نخست اقدام به بررسی اوضاع 30 گزینه کرد و سپس از میان این 30 نفر، 13 نفر براي كانديداتوري اعلام آمادگي کردند تا در نهایت از میان آنها 5 گزینه رسول کشت پور، عباس آخوندی، پیروز حناچی، غلامرضا انصاری و سیدکامل تقوی نژاد گزینش شدند.

اعتراف به لابي‌گري در گزینش شهردار

بالاترین رأی در میان این پنج نفر به رسول کشت پور با 14 رأی تخصیص داده شده است پیدا کرد. قرار است که امروز در صحن شورا از میان این 5 نفر، 2 نفر گزینش شوند و سپس در روز سه شنبه نفر نهایی مشخص شود. در میان گزینه هایی که شورای شهر جهت گزینش شهردار داشته بسیاری از مخالفان شورا و شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران بر طبل لابی بسیار بالای احزاب در گزینش شهردار می زنند و دائما به دنبال ضعیف نشان دادن شورای شهر و شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران هستند. به منظور براق سازی این عنوان دکتر سیدابراهیم امینی نایب مدیر شورای شهر با «آرمان» به گفت وگو پرداخته است که در ادامه می خوانید.

با توجه به کنار رفتن 2 شهردار، شورای شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران چه اولویت هایی در گزینش شهردار تازه دارد؟

مولفه های زیادی مدنظر است به عنوان نمونه از پرسشها و دغدغه های شهروندان و مدیریت شهری پایتخت کشور عزیزمان ایران می توان به بحث حمل و نقل، توسعه مترو و آلودگی هوا اشاره کرد. باید دانست بعضی از نگرانی ها در حوزه هایی است كه به یکدیگر پیوسته هستند. یعنی به عنوان مثال، بخش اعظمی از آلودگی هوا ناشی از آلودگی هایی است که با تردد وسایل نقلیه در شهر ایجاد شده است هست. بنابراین با توسعه مترو میزان چشمگیری از این آلودگی ها کاسته خواهد شد. مدیری که سکان شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران را در دست می گیرد باید توان بسیار بالایی در اداره این کلانشهر داشته باشد، لیکن وسعت و جمعیت کلانشهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از بعضی کشورهای حاشیه خلیج فارس بزرگتر و یا چند برابر آنهاست که این عنوان باید مدنظر شهردار آینده پایتخت کشور عزیزمان ایران باشد.

شورای شهر بعد از خروج دو شهردار منتخب خود از بهشت، این بار در وهله نخست اقدام به بررسی اوضاع 30 گزینه کرد و سپس از میان این 30 نفر، 13 نفر براي كانديداتوري اعلا

آقای افشانی به علت قانون منع به کارگیری بازنشستگان از شهرداری خداحافظی کرد. تا چه اندازه به این قانون در گزینش شهردار تازه توجه شد؟

پیام این قانون، جوان گرایی است و شورای شهر باید به این عنوان هم توجه داشته باشد. شهرداری که از سوی شورای شهر گزینش می شود باید در مقایسه با سن شهردار فعلی که با این قانون مدیریت شهری را ترک کرد، جوان تر باشد. همچنین او باید دانش و تجربه کافی در مدیریت کلانشهری همچون پایتخت کشور عزیزمان ایران را داشته باشد.

به طور کلی دغدغه مهم شورای شهر و شهرداری در پایتخت کشور عزیزمان ایران چیست؟

درآمدهای پایدار جهت کلانشهر پایتخت کشور عزیزمان ایران از دغدغه های مهم شورای شهر و شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. در صورت عدم تامین منابع با توجه به بدهی های بالایی که از مدیریت گذشته به جا مانده، طبیعی است که مدیریت شهری در حوزه های متفاوت نمی تواند وظایف خود را به خوبی ایفا کند. فردی که مدیریت شهری را به عهده می گیرد باید در این حوزه صاحب نظر و درجهت تامین منابع نقش پررنگی داشته باشد. همچنین شهردار آینده باید حوزه های متفاوت تخصصی را به معاونت ها واگذار کند، آیا که شهرداری دارای معاونت های متفاوت از جمله فنی و عمرانی، شهرسازی، مالی و اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و حمل و نقل هست. آنچه که این معاونت ها جهت انجام وظایفشان به آن نیاز دارند، منابعی است که بتوانند با هزینه کرد آنها وظایفشان را به خوبی انجام دهند و این مباحث باید مورد توجه شورای شهر در گزینش شهردار قرار گیرد.

اعتراف به لابي‌گري در گزینش شهردار

برخی معتقدند لابی احزاب در گزینش شهردار نقش مهمی دارد. به عنوان مثال آقای افشانی عضو حزب اعتماد ملی بود و اکنون هم ظاهرا آقای کشت پور و تقوی نژاد از کاندیداهای مورد حمایت این حزب هستند. تا چه اندازه لابی احزاب را در گزینش شهردار موثر می دانید؟

در میان پنج گزینه منتخب، آقای کشت پور با بیشترین رأی گزینش شد و شکی در این عنوان نیست، آیا که انتخابات به صورت براق و صحیح برگزار شد. آقای کشت پور با توجه به سابقه و تجاربی که در مدیریت شهری دارند از سوی حزب اعتماد ملی به عنوان یک گزینه مطلوب جهت شهرداری معرفی شد. باید توجه داشت هر چه وقت جهت گزینش شهردار می گذرد، گزینش ها محدودتر می شود. شورای شهر از پنج گزینه به دو نفر و در روز سه شنبه از میان دو گزینه اقدام به معرفی شهردار خواهند کرد. در این روزها اعضای شورای شهر برنامه های این پنج گزینه را طی جلسات بررسی می کنند. شورای شهر وقت هایی را جهت بررسی برنامه 5 گزینه مشخص کرده است و آنها در این وقت وقت دارند تا نظر ها و نقطه نظرات خودشان را جهت مدیریت شهری ارائه دهند تا در نهایت از میان آنها به دو گزینه جهت مرحله نهایی گزینش شهردار رأی داده شود.

شورای شهر بعد از خروج دو شهردار منتخب خود از بهشت، این بار در وهله نخست اقدام به بررسی اوضاع 30 گزینه کرد و سپس از میان این 30 نفر، 13 نفر براي كانديداتوري اعلا

ظاهرا لابی های گسترده ای در عنوان گزینش شهردار در جریان است که باعث انتقاداتی هم شده است است.

شکی نیست که اعضای شورا با یکدیگر تبادل نظر دارند و در تلاش هستند تا نظر هایشان به یکدیگر نزدیک شود و این روند کاملا طبیعی است به نحوی که در تمام گزینش ها شاهد آن هستیم. به عنوان نمونه مگر نمایندگان در گزینش هیأت رئیسه مجلس یا رأی اعتماد به وزرا با یکدیگر همفکری ندارند؟ این عنوان بسیار طبیعی است که افراد با یکدیگر تبادل نظر داشته و شاخصه های هر کدام را بیان کنند تا به گزینش نهایی برسند.

یعنی شما لابی گری را تاييد می کنید؟

اعتراف به لابي‌گري در گزینش شهردار

مطرح بودن لابی گری در گزینش شهردار امري طبيعي هست، آیا که آقای افشانی از 21 رأی اعضای شورای شهر 19 رأی کسب کرد. اعضای شورای شهر گرچه از یک لیست گزینش شدند و دارای نظر های مشترکی هستند ولی هر کدام از اعضا از احزاب متفاوت و داراي نگاه هاي متفاوت به اداره شهر هستند. مطرح کردن بحث هاي قومي و تاثيرگذاري آن، با توجه به قدمت و پیشینه فرهنگی كشورمان، در شأن ملت کشور عزیزمان ایران نیست چه برسد که بخواهیم این گزینش ها را به چنین نظر هایی تنزل دهیم. حتي مطرح كردن گروكشي احزاب يا مواردي از اين دست، به نظرم براي به حاشيه بردن اصل عنوان است و نشان از كم اطلاعي از نحوه اعمال اصول پارلماني دارد.

برخی مدعی هستند احزاب به جهت منافع سیاسی خود به دنبال سهم خواهی از اعضای شورا هستند. این ادعا را تا چه اندازه صحیح می دانید.

فلسفه شکل گیری احزاب در دنیا کسب قدرت به طریق مشروع و قانونی هست. هر حزبی در تلاش است تا با استفاده از ابزار قانونی، در قدرت حضور داشته و تاثیرگذار باشد که امر ناپسندی نیست. آیا که فلسفه شکل گیری احزاب در دنیا همين است که براي اداره کشور برنامه تدوین و نیرو تربیت مي كنند تا در قسمت هایی که نیاز است آن نیروها را معرفی کنند. معرفی نیرو از سوی احزاب کار خلافی نیست. طبیعی است که احزاب علاقه دارند تا مدیر جمهور، وزرا، نمایندگان مجلس، اعضای شورا و همچنين شهردار از میان نیروهای توانمند خود گزینش شوند. اگر این چنین نباشد که باید درِ حزب ها بسته شوند.

قبول دارید که سهم خواهی اشتباه هست، لیکن افراد با توجه به توانایی هایشان باید در جایگاه خود قرار گیرند.

من از واژه سهم خواهی استفاده نکردم. فلسفه شکل گیری احزاب و تاسیس حزب در دنیا همین است و حزب به جهت اداره کشور مدعی و جهت آن برنامه و نیرو دارد. روال طبیعی اینگونه است که احزاب نیروی خود را معرفی و برنامه هايشان را تبیین می کنند و در مرحله بعد، افراد معرفی شده است از سوی احزاب موفق به کسب رأی مورد نیاز می شوند یا نمی شوند. بنابراین نقش احزاب در انتخابات پذیرفته شده است است و نمی توان آن را دخالت غیر قانونی دانست.

آرمان/ راضیه فراهانی

واژه های کلیدی: ایران | شهردار | مدیریت | شهرداری | شورای شهر | اخبار اجتماعی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار