ژورنال اصلی Monografie Naukowe, Tom II

download pdf Informacja Wojska Polskiego : 1943-1957, دانلود Informacja Wojska Polskiego : 1943-1957,Zbigniew Palski, کتاب های Zbigniew Palski,Warszawa : Agencja Wydawnicza "CB, 2016., لیست کتاب های Warszawa : Agencja Wydawnicza "CB, 2016.,WorldCat, کتاب های WorldCat

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری می‌خواهند فجر را از مراسم خوش حالی حافظ هم کوچک‌تر کنند / بهروز غریب‌ پور

همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، بعد از سپری شدن چند روز از آرای نهایی هیات گزینش و اعلام فیلم‌های بخش سودای گروه تحریریه سایت سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، کم‌کم

می‌خواهند فجر را از مراسم خوش حالی حافظ هم کوچک‌تر کنند / بهروز غریب‌ پور

بهروز غریب پور: می خواهند فجر را از مراسم خوش حالی حافظ هم کوچک تر کنند

عبارات مهم : مدرسه

همان طور که قابل آینده نگری بود، بعد از سپری شدن چند روز از آرای نهایی هیات گزینش و اعلام فیلم های بخش سودای گروه تحریریه سایت سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، کم کم اعتراضات سازندگان آثاری که فیلمشان با نظر هیات انتخاب، راهی به جشنواره پیدا نکرد، رسانه ای می شود. بجز فرزاد موتمن که اعتراض خود به گزینش نشدن فیلمش «سراسر شب» را علنی کرد، روز گذشته بهروز غریب پور، کارگردان فیلم سینمایی «اردک لی» هم با برگزاری یک نشست خبری واکنشی جدی به عدم گزینش این اثر در جشنواره فیلم فجر نشان داد.

غریب پور که ید طولایی هم در تئاتر عروسکی دارد و این روزها اپرای سعدی او بار دیگر در تالار فردوسی روی صحنه هست، در دوره سی و چهارم جشنواره فیلم فجر مدیر کاخ این مناسبت بود. به بهانه عدم پذیرش فیلم «اردک لی» و سیاستگذاری مدیران جشنواره پیش روی فیلم فجر، گفت وگویی اختصاصی با غریب پور انجام دادیم که در ادامه می خوانید. ناگفته نماند پیشتر، گفته بودیم که شاید این هفت نفر (اعضای هیات گزینش سی و ششمین جشنواره فیلم فجر شما) هم تماشاگران را جهت گزینش فیلم هایی بد یا گزینش نکردن فیلم هایی خوب و هم سازندگان فیلم های سینمایی گزینش نشده را عصبانی کنند.

می‌خواهند فجر را از مراسم خوش حالی حافظ هم کوچک‌تر کنند / بهروز غریب‌ پور

اول نظرتان را راجع به گزینش نشدن «اردک لی» بگویید. این فیلم چه شاخصه هایی داشت که به زعم شما باید در جشنواره فیلم فجر به نمایش در می آمد؟

جشنواره فیلم فجر باید جشنواره تنوع ها و گوناگونی ها باشد. هنگامی که به فیلم های نهایی بخش سودای گروه تحریریه سایت نگاه می کنم، خیلی از آنها هنوز کامل نشده اند و در مراحل کامل شدن به سر می برند. حتی هنوز تدوین بعضی از فیلم ها تمام نشده هست. این در حالی است که ما فیلمی را به جشنواره ارائه دادیم که از هرنظر حتی از نظر موسیقی و صداگذاری کامل هست. بنابراین جای تعجب است که چنین فیلمی در فهرست نهایی هیات گزینش نیست. ضمن این که مضامینی که فیلم «اردک لی» تعقیب می کند، مسائلی است که از پیش از انقلاب در جامعه ما وجود داشته است.

قصه این فیلم راجع به نظام آموزشی است که در دهه ۴۰ می گذرد. این فیلم راجع به اقوام است و دغدغه خانواده را دارد. جای تعجب است چنین فیلمی که حرف هایی جهت گفتن دارد، نادیده گرفته می شود. البته شاید این بی اعتنایی تبدیل به حسنی جهت اکران عمومی فیلم شود تا مردم داوری کنند که چگونه هیات انتخاب، الگوها و قالب هایی جهت خودشان ساخته اند؛ قالب هایی که اگر فیلمی در آنها نگنجید، قطعا رد می شود. قالب هم که معلوم هست؛ سرریز کردن نکبت به تماشاگر تا فضا را چنان ترسیم کنند که انگار خانواده ها از هم پاشیده اند و جوان ها همه نابوده شده است اند و جامعه دیگر نباید امیدی به آینده داشته باشد و گویی این جامعه روی معتادان، جلادان و قاتلان بنا شده است هست. بنابراین من با تمرکز بر رویدادهای یک مدرسه، نقدی بر جامعه پیش از انقلاب و دهه ۴۰ کردم که ناظران و مدیرانش به سیمای ظاهری مدرسه همچون رژه خوب و لباس های متحدالشکل توجه دارند، ولی در درون همین مدرسه فاجعه ای رخ می دهد که راجع به اسم و قومیت است.

همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، بعد از سپری شدن چند روز از آرای نهایی هیات گزینش و اعلام فیلم‌های بخش سودای گروه تحریریه سایت سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، کم‌کم

اردک لی فیلم کشور عزیزمان ایران هست، راجع به مهاجرت یک خانواه ترک به پایتخت کشور عزیزمان ایران هست. این فیلم قصه شخصی است که به علت نامش در مدرسه مورد ستم قرار می گیرد، آن هم در دوران پیش از انقلاب که به زعم عده ای گل و بلبل بود. ولی من دست به ایرادی بزرگ در آن سیستم گذاشتم و آن را در این فیلم روایت کرده ام. در این فیلم روی لبه تیغ حرکت کردم که باعث آزردگی اقوام نشود، چون من خودم از قوم کرد هستم و خوشبختانه با رعایت هایی که در فیلمنامه کردم، مشکلی پیش نیامده هست. در این فیلم بحث اعتماد به نفس ملی را مطرح کرده ام.

«اردک لی» باید می آمد تا جشنواره فیلم فجر فقط جشنواره فیلم های سفارشی نباشد. انتقادی که من و علی حضرتی (تهیه کننده فیلم) داریم این است که ارگان هایی آمدند و در فیلم ها سرمایه گذاری کردند و نمایندگان آنها هم در هیات گزینش و داوری حضور دارند، بنابراین تقریبا علت گزینش فیلم ها هم مشخص می شود. اگر در این مورد دسته بندی و آن را اعلام می کردند، قطعا ما وارد این قضیه نمی شدیم، جهت این که فیلم مستقل ما دفاعی از ارزش ها می کند که متاسفانه نادیده گرفته شد.

برخی کارشناسان و اهل سینما معتقدند که سیاست مدیران تازه جشنواره فیلم فجر کوچک کردن این مناسبت بزرگ و باسابقه است و به همین علت به بهانه کم کردن هزینه ها، تشریفات و بعضی بخش ها و جوایز را از بین بردن کردند. نظر شما در این خصوص چیست؟

می‌خواهند فجر را از مراسم خوش حالی حافظ هم کوچک‌تر کنند / بهروز غریب‌ پور

معتقدم همه این بهانه ها دروغ محض است و من به علت این که خودم مدیر کاخ جشنواره بودم، می توانم ثابت کنم اینطور نبوده هست. رعایت هایی داشتیم که هزینه ها حتما به وسیله اسپانسرها تامین شود. ما نباید اینقدر ناجوانمردانه برخورد کنیم و سینمایی که در راس آن دکتر ایوبی و آقای حیدری بوده، به ریخت و پاش و هزینه تراشی متهم کنیم. هنگامی که دارید یک مناسبت بزرگ ملی را فراهم می کنید، قطعا باید هزینه های معقول داشته باشید. از مردها می خواهم نقدتان به تشریفات چیست؟ آیا به هدایایی که به زن ها و مردها مدعو و هنرمند داده ایم نقد دارید؟ ما کشور مهمان نوازی هستیم و تشریفات جزو اصول مهمانی است.

ما کردها هر لحظه می گوییم اگر مهمان به منزل ما بیاید، حتی شده است قرض می کنیم تا به مهمانمان خوش بگذرد. ما ملت مهمان نوازی هستیم و باید در میزبانی سنگ تمام بگذاریم. ما با این کار قصد کرامت خانواده سینما را داشتیم، گناهمان این بود که احترام گذاشتیم، ولی مردها از وحشت میزشان به کمیسیون فرهنگی مجلس گزارش می دهند که ما چگونه فیلم گزینش می کنیم. اصلا کمیسیون فرهنگی حق ندارد به این مساله مستقل ورود کند. جشنواره یک اصول و استقلال فکری دارد. مشورت بله ولی دخالت نه. این که هرچه کمیسیون فرهنگی بگوید شما اطاعت کنید که دیگر خروجی این مساله ضعیف خواهد بود.

همان‌طور که قابل پیش‌بینی بود، بعد از سپری شدن چند روز از آرای نهایی هیات گزینش و اعلام فیلم‌های بخش سودای گروه تحریریه سایت سی و ششمین جشنواره فیلم فجر، کم‌کم

جشنواره فیلم فجر باید یک مناسبت بزرگ ملی تلقی شود و باید تماشاگران گوناگونی مباحث را در فیلم ها شاهد باشند. آیا شبه قاره هند می توان بالیوود داشته باشد، ولی سینمای پرقدرت کشور عزیزمان ایران نمی تواند دست کم در کشورهای فارسی زبان و همسایه حرفی جهت گفتن داشته باشد. در حالی که الان مباحث سینمای ما را محدود کرده اند و شرایط طوری است که ما فقط یک سینمای فرمایشی داریم.

این محدودیت بجز فیلم ها به جشنواره فیلم فجر هم رسیده و انگار فضا را به سمتی می برند که این مناسبت سابقا بزرگ در برابر مراسم خوش حالی منزل سینما که زیاد باید صنفی باشد، کمرنگ و کوچک به نظر برسد.

بله، حتی اعتقاد دارم جشنواره فیلم فجر نسبت به مراسم خوش حالی حافظ (مجله دنیای تصویر) هم کوچک تر هست. قطعا اراده ای وجود دارد که این مراسم خوش حالی ملی را به یک اتفاق عادی و اداری تبدیل کنند.

می‌خواهند فجر را از مراسم خوش حالی حافظ هم کوچک‌تر کنند / بهروز غریب‌ پور

جام جم آنلاین

واژه های کلیدی: مدرسه | جشنواره | جشنواره فیلم | کمیسیون فرهنگی | اخبار فرهنگی و هنری


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار