ژورنال اصلی Monografie Naukowe, Tom II

download pdf Informacja Wojska Polskiego : 1943-1957, دانلود Informacja Wojska Polskiego : 1943-1957,Zbigniew Palski, کتاب های Zbigniew Palski,Warszawa : Agencja Wydawnicza "CB, 2016., لیست کتاب های Warszawa : Agencja Wydawnicza "CB, 2016.,WorldCat, کتاب های WorldCat

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار اقتصادی و بازرگانی التهاب اخیر بازار ارز ربطی به دارایی های سمی ندارد

رییس کل بانک مرکزی با رد تحلیل آخوندی راجع به ریشه نوسانات اخیر بازار ارز، گفت: در فضای کنونی، نسخه‌ای کارامدخواهد بود که مبتنی بر تحلیل‌های صحیح و استنباط درست

التهاب اخیر بازار ارز ربطی به دارایی های سمی ندارد

التهاب اخیر بازار ارز ربطی به دارایی های سمی ندارد

عبارات مهم : بازار

رییس کل بانک مرکزی با رد تحلیل آخوندی راجع به ریشه نوسانات اخیر بازار ارز، گفت: در فضای کنونی، نسخه ای کارامدخواهد بود که مبتنی بر تحلیل های صحیح و استنباط درست از سیاست ها و آمارها باشد.

به گزارش مهر، ولی الله سیف، رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی که در کانال تلگرامی خود با عنوان « التهاب ارزی، لزوم آشنایی شرایط و گام بعدی» منتشر کرد، به یادداشت هفته گذشته عباس آخوندی راجع به بازار ارز پاسخ داد و ضمن رد بعضی تحلیل های آخوندی، خواستار ارایه تحلیل های دقیق در این زمینه شد.

عباس اخوندی هفته گذشته در یادداشتی که در کانال تلگرامی خود انتشار داده است و با تیتر « آدرس غلط ندهید/بازار نابسامان ارز ناشی از پرسشها ساختاری است» در خبرگزاری مهر بازنشر شد، ریشه التهابات اخیر بازار ارز را مورد تحلیل قرار داده بود.

التهاب اخیر بازار ارز ربطی به دارایی های سمی ندارد

متن کامل یادداشت ولی الله سیف به این شرح است:

* التهابات و تلاطمات ماه های اخیر در بازار_ارز یکی از مباحث مهم محافل سیاست گذاری و رسانه ای و دغدغه ای جهت هموطنان عزیز بوده هست. دولت در پاسخ به این التهابات و با واکاوی عوامل و شرایط، تصمیم به استقرار ترتیبات تازه ارزی گرفت. در این ترتیبات نرخ_ارز بر مبنای ۴۲۰۰ تومان تعیین و مقرر شد در طول وقت متناسب با متغیرهای بنیادین اقتصادی تعدیل شود. قطعا گام های بعدی در تکمیل کارها انجام شده است از اهمیت خاص ای برخوردار است و تحلیل علل این التهابات، نقش خاص ای در طراحی گام های بعدی دارد.

رییس کل بانک مرکزی با رد تحلیل آخوندی راجع به ریشه نوسانات اخیر بازار ارز، گفت: در فضای کنونی، نسخه‌ای کارامدخواهد بود که مبتنی بر تحلیل‌های صحیح و استنباط درست

*عوامل موثر بر قیمت ارز در دو دسته اقتصادی و غیراقتصادی (روانی و انتظارات) طبقه بندی می شوند. در روزهای اخیر نظراتی در خصوص عوامل مؤثر در تحولات بازار ارز مطرح شده است هست. در تحلیلی عنوان شده است عامل التهابات اخیر، پول های سمی در بانک ها، سیاست پولی انقباضی، اوج بودن قیمت سود بانکی و در عین حال رشد دو برابری نقدینگی نسبت به پایه پولی است که عامل زیاد کردن پول سمی در دفاتر موسسات مالی بوده و نتیجه گیری شده است است که در این فضا صاحبان دارایی های موهوم جهت حفظ قدرت خرید پول سمی خود به سمت بازار ارز روی آورده اند و منفی شدن حساب سرمایه و حساب تراز پرداخت ها با تنگنای بانکی ارتباط دارد. برهمین اساس نیز نتیجه گیری شده است که بخش عمده ای از راه حل مسئله ارزی را باید در حل و فصل تنگنای بانکی جستجو کرد.

*ضمن استقبال از تحلیل ها و پیشنهادات ارائه شده است ضرورت دارد نکاتی را در تبیین التهابات اخیر در بازار ارز اشاره کنم.

مروری بر تحولات_بازار_ارز حاکی از آن است که تحولات قیمت ارز در بازار آزاد تا نیمه اول سال گذشته در مسیری سازگار با متغیرهای بنیادین اقتصادی قرار داشت. لیکن در پی التهاب آفرینی های آمریکا نسبت به برجام، همراه با تزریق انتظارات منفی در بازار ارز به وسیله بعضی عوامل داخلی، بازار ارز دچار التهاب شد و در نهایت با توجه به شرایط حاکم بر بازار و نیز لزوم کم کردن آسیب پذیری اقتصاد_کشور در برابر تکانه های ناشی از التهاب آفرینی های خارجی، ترتیبات_جدید_ارزی طراحی و اعلام شد.

التهاب اخیر بازار ارز ربطی به دارایی های سمی ندارد

* قطعا در کنار انتظارات وعوامل روانی، علل اقتصادی نیز بر تحولات بازار ارز اثرگذارند و در این رابطه تقویت انضباط پولی و مهمتر از آن تقویت انضباط مالی، مدیریت رشد نقدینگی، تقویت تولید داخلی و ارتقای سلامت و حل مسئله انجماد دارایی ها، از عوامل مهم در ایجاد آرامش در اقتصاد و بازار ارز هستند. با اعتقاد به اهمیت و لزوم حل و فصل سریع این مشکلات، نباید این امر باعث انحراف در تشخیص درست عوامل مؤثر در التهابات اخیر بازار ارز شود و مورد نیاز است ضمن تبیین دقیق عوامل مؤثر، ترتیب و توالی کارها بعدی نیز به دقت مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

* مورد نیاز به توضیح است که سیاست _های_پولی سال های اخیر به هیچ وجه انقباضی نبوده و علت بالابودن و چسبندگی قیمت های سود سپرده، مسئله دارایی های منجمد در بانک ها هست. با تأیید ضرورت تناسب میان قیمت سود و قیمت تورم در کشور، باید توجه داشت که اوج بودن قیمت سود سپرده منجر به زیاد کردن جذابیت سپرده گذاری در بانک ها شده است که خود عاملی در جهت کم کردن میل خرید ارزهای خارجی تلقی می شود. طی سال های اخیر قیمت سود سپرده از قیمت تورم به میزان قابل توجهی بالاتر بوده و بر خلاف گذشته سرکوب مالی در بانک ها برطرف شده است هست. لذا انتساب التهابات اخیر به حرکت دارندگان دارایی های سمی به سمت بازار ارز جهت حفظ قدرت خرید، صحیح نیست.

رییس کل بانک مرکزی با رد تحلیل آخوندی راجع به ریشه نوسانات اخیر بازار ارز، گفت: در فضای کنونی، نسخه‌ای کارامدخواهد بود که مبتنی بر تحلیل‌های صحیح و استنباط درست

مشکل دارایی سمی مربوط به بانک هاست و ارتباطی با سپرده ها ندارد.این منابع در هر زمانی امکان حرکت به سمت یک بازار خاص و ایجاد التهاب در آن بازار را دارد. راجع به حساب سرمایه نیز چنین تصور می شود که حساب سرمایه منفی در تراز پرداخت ها به عنوان مسئله و نشانه خروج ارز از کشور هست، حال آنکه طبق استانداردهای آماری،کشوری که دارای حساب تجاری مثبت هست، در حساب تراز پرداخت ها دارای حساب مالی و سرمایه منفی است (ثبت منفی) که این امر به معنی طلبکار بودن از دنیای خارج است و نمی توان از ارقام منفی این حساب،با اطمینان،فرار سرمایه را استنباط کرد.

*اینجانب منکر وجود پرسشها در مبادلات خارجی، قاچاق و بعضی جریانات خروج ارز از کشور و یا نگهداری ارز خارجی به وسیله بعضی افراد نیستم، لیکن اعتقاد دارم در فضای کنونی، نسخه ای کارامد و بافایده خواهد بود که مبتنی بر تحلیل های صحیح و استنباط درست از سیاست ها و آمارها باشد. انشاا… با اجرای موفق ترتیبات ارزی تازه شاهد استقرار و تقویت نظم و آرامش در بازار ارز خواهیم بود. در عین حال ضرورت دارد در شرایط حاضر که فعالیت موسسات_غیر_مجاز متوقف شده است است ارتقای سلامت و اصلاح نظام بانکی با جدیت بیشتری مورد توجه و پی گیری قرار گیرد.

التهاب اخیر بازار ارز ربطی به دارایی های سمی ندارد

واژه های کلیدی: بازار | سیاست | اقتصادی | سود سپرده | اخبار اقتصادی و بازرگانی


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

بدون دیدگاه

دیدگاه شما

نظر شما:

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار